Správne používanie tohto dizajn manuálu garantuje zobrazovanie výstupov na profesionálnej úrovni. Je dôležité a prospešné, aby s dokumentom boli oboznámení interní členovia tímu a rovnako aj externí dodávatelia, ktorí budú pracovať s vizuálnymi materiálmi projektu. Dizajn manuál exaktne definuje farby, štýly písma (fonty) a prvky, ktoré projekt odlišujú v digitálnych aj printových nosičoch. Zároveň dáva príklady, ako s prvkami značkami narábať, a čo je naopak zakázané.
Podobne ako značku, aj samotný manuál je potrebné pravidelne aktualizovať a prispôsobovať novým potrebám, aby tak dlhodobo spĺňal svoju funkciu pomôcky pre tvorbu nových či úpravu existujúcich vizuálnych formátov. Pri ďalšom vývoji a potrebách, je nutné používateľov o novej verzii informovať.
Základné elementy značky
Základné elementy značky sú prvky, ktoré jasne definujú elementy značky-brandu a robia ho nezameniteľným. Na udržanie jednotnej a efektívnej vizuálnej komunikácie je potrebné vždy používať aspoň 3 z nižšie uvedených prvkov.
Medzi základné elementy značky patrí: